Meram Down Sendromlu Bireyler Yaşam Destek Merkezi (DOSD Meram), Muharrem ayının manevi atmosferini yansıtan anlamlı bir etkinliğe ev sahipliği yaptı.
Aşure Günü dolayısıyla mutfağa giren özel öğrenciler, aşçı önlüklerini giyerek kendi elleriyle aşure hazırladı.
Sevgiyle hazırlanan aşureler daha sonra ailelere, öğretmenlere, arkadaşlara ve merkezin komşularına ikram edilerek paylaşmanın mutluluğu birlikte yaşandı.

ÖZEL ÇOCUKLAR HEM ÜRETTİ HEM PAYLAŞTI
Birlik, beraberlik ve bereketin simgesi olan aşureyi büyük bir heyecanla hazırlayan öğrenciler, öğretmenlerinin rehberliğinde malzemeleri özenle hazırladı.
Pişirme sürecini dikkatle takip eden özel çocuklar, kaynayan aşureleri kaselere doldurduktan sonra özenle süsledi. Kendi emekleriyle hazırladıkları aşureleri önce tadan öğrenciler, ardından arkadaşlarına, öğretmenlerine, ailelerine ve merkezin çevresindeki vatandaşlara ikram etti.
Etkinlik boyunca çocukların mutluluğu ve heyecanı yüzlerinden okunurken, ortaya çıkan görüntüler Aşure Günü'nün paylaşma ruhunu en güzel şekilde yansıttı.

ETKİNLİĞE YOĞUN KATILIM
Programa DOSD Meram Yönetim Kurulu Üyeleri Hümeyra Saçkesen ve Fatih Çöğen ile Meram Belediyesi Başkan Yardımcısı Ahmet Şenyiğit de katıldı.
Özel çocuklarla yakından ilgilenen protokol üyeleri, onların hazırladığı aşurelerden tadarak mutluluklarına ortak oldu. Öğrencilerin aileleri ve öğretmenleri de etkinlik boyunca çocukları yalnız bırakmadı.

BAŞKAN MUNLAFALIOĞLU: "ÇOCUKLARIMIZ, AŞURENİN BEREKETİNİ VE PAYLAŞMA KÜLTÜRÜNÜ YAŞATTI"
DOSD Meram Dernek Başkanı Mehmet Munlafalıoğlu, etkinliğin ardından yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
"Muharrem ayının en anlamlı günlerinden biri olan Aşure Günü'nde özel çocuklarımız, yine çok güzel bir etkinliğe imza attılar. Çocuklarımız aşurelerini kendi elleriyle hazırladı, pişirdi ve büyük bir mutlulukla sevdiklerine ikram etti.
Aşure; farklı tatların bir araya gelerek oluşturduğu eşsiz bir lezzettir; tıpkı toplumumuzda olduğu gibi. Birlikte olmanın, paylaşmanın, dayanışmanın ve kardeşliğin en güzel sembollerinden biridir.
Çocuklarımız paylaşmanın mutluluğunu, emek vermenin değerini ve birlikte üretmenin güzelliğini yaşadılar. Bu güzel etkinliğe katkı sunan öğretmenlerimize, ailelerimize ve çocuklarımızı yalnız bırakmayan herkese teşekkür ediyorum."

AİLELERDEN VE ÖĞRETMENLERDEN TAM NOT
Etkinliğe katılan aileler ve öğretmenler, çocukların böylesine anlamlı etkinliklerde aktif görev almasının sosyal gelişimleri ve özgüvenleri açısından büyük önem taşıdığını belirtti.
Veliler, çocukların kendi emekleriyle hazırladıkları aşureleri paylaşırken yaşadığı mutluluğun her şeye değer olduğunu ifade ederek, DOSD Meram'ın özel bireylerin hayatına dokunan örnek projeler üretmeye devam ettiğini dile getirdi.








