Konya Büyükşehir Belediyesi, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sürecinde öğrenciler kadar sınav merkezlerinin önünde bekleyen aileleri de unutmadı. Şehrin farklı noktalarındaki yoğun sınav merkezlerinde kurulan ikram stantları ve mobil araçlar, sabırla bekleyen velilere moral oldu.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, sınav öncesi ve süresince öğrencilere sağlanan desteklerin sadece sınırlı alanlarda değil, aileleri de kapsadığını vurgulayarak şunları söyledi:
“Dönem boyunca Lise Medeniyet Akademisi (LİMA), Bilgehane, Genç KOMEK ve Bilim Kampları gibi projelerle gençlerimizin yanında olduk. YKS dolayısıyla da evlatlarını sınav salonlarının önünde bekleyen kıymetli ailelerimizin heyecanına ortak olmak istedik. Onlar için yoğun okulların önüne ikram araçları yönlendirdik. Sınavda ter döken tüm öğrencilerimize başarılar, ailelerine kolaylıklar diliyorum.”
Veliler, sınav merkezleri önünde kurulan stantlarda ikram edilen çay, su ve atıştırmalıklar eşliğinde çocuklarını beklerken streslerini biraz da olsa hafifletme fırsatı buldu.
Konya Büyükşehir Belediyesi, YKS’nin ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testi (AYT) sırasında da aynı uygulamayı sürdürecek. Belediye yetkilileri, benzer sosyal desteklerin önümüzdeki eğitim öğretim döneminde de devam edeceğini bildirdi.







