Konya’da yaz sıcaklıkları etkisini artırıyor. Meteoroloji Genel Müdürlüğü verilerine göre, kentte çarşamba gününden itibaren hava sıcaklıklarında belirgin bir artış yaşanacak. Uzmanlar, sıcaklıkların mevsim normallerinin üzerine çıkacağını ve özellikle öğle saatlerinde dikkatli olunması gerektiğini belirtiyor.
Meteoroloji Uzmanı Fevzi Burak Tekin, yaptığı açıklamada, “Yeni haftada Konya genelinde pazartesi ve salı günü parçalı bulutlu hava hakim olacak. Ancak çarşamba gününden itibaren hava sıcaklıklarında gözle görülür bir artış yaşanacak. Kentte çarşamba günü sıcaklıkların 33-35 dereceye kadar çıkması bekleniyor,” dedi.
Tekin, ayrıca bölge genelinde yağış beklentisinin düşük olduğunu, güneşli havanın en az hafta sonuna kadar etkili olacağını belirtti.
Uzmanlar, özellikle yaşlılar, kronik rahatsızlığı olanlar ve çocuklar için sıcak hava uyarısında bulunurken, vatandaşlardan öğle saatlerinde güneş altında kalmamaları ve bol sıvı tüketmeleri istendi.
Konya’da bu hafta sıcak günler kapıda. Vatandaşların önlem alması ve güneşin etkili olduğu saatlerde dışarıda uzun süre kalmamaları öneriliyor.







