Konya Ticaret Odası (KTO) Haziran Ayı Olağan Meclis Toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan KTO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk, Türkiye ekonomisinin 2026 yılının ilk çeyreğinde yüzde 2,5 büyüme kaydettiğini belirterek, küresel ekonomide yaşanan belirsizliklere ve sıkı finansman koşullarına rağmen büyüme eğiliminin devam etmesinin önemli olduğunu söyledi.
Türkiye ekonomisinin 23 çeyrektir kesintisiz büyüdüğünü hatırlatan Öztürk, bu başarının üretimden, yatırımdan ve ticaretten vazgeçmeyen iş dünyasının ortak emeği olduğunu ifade etti.
SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMENİN TEMELİNDE FİYAT İSTİKRARI VAR
Mayıs ayında yıllık enflasyonun yüzde 32,6 seviyesinde gerçekleştiğini hatırlatan Başkan Öztürk, dezenflasyon sürecinin devam ettiğini ancak fiyat istikrarı mücadelesinin henüz tamamlanmadığını söyledi.
İş dünyasının en önemli beklentilerinin öngörülebilirliğin artırılması, finansman maliyetlerinin düşürülmesi ve yatırım ortamının güçlendirilmesi olduğunu belirten Öztürk, konuşmasında şu ifadelere yer verdi:
"Enflasyondaki düşüş eğiliminin kalıcı hale gelmesi büyük önem taşımaktadır. Çünkü sürdürülebilir büyümenin, güçlü üretimin ve kalıcı ihracat artışının temelinde fiyat istikrarı bulunmaktadır."
KONYA'NIN HEDEFİ ÜRETİM VE REKABET GÜCÜNÜ ARTIRMAK
Sanayi sektörünün finansmana erişim, maliyet baskıları ve dış talepteki dalgalanmalar gibi önemli sorunlarla karşı karşıya bulunduğunu ifade eden Başkan Öztürk, Konya'nın üretim kapasitesini koruması, ihracat pazarlarını çeşitlendirmesi ve dijital dönüşüm kabiliyetlerini artırmasının büyük önem taşıdığını vurguladı.
Konya Ticaret Odası olarak üyelerin değişen ekonomik şartlara uyum sağlaması için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Öztürk, yeni pazarlara erişim, finansman imkanları ve rekabet gücünün artırılması konusunda üyelerin yanında olmaya devam edeceklerini söyledi.
KTO KONYA'NIN GELECEĞİNE YATIRIM YAPIYOR
Konya Ticaret Odası'nın sadece bir meslek kuruluşu olmadığını belirten Öztürk, KTO Eğitim ve Sağlık Vakfı, KTO Karatay Üniversitesi, KARSEM, KOSAM ile Tahkim ve Arabuluculuk Merkezi'nin şehrin gelişimine önemli katkılar sunduğunu ifade etti.
KTO Karatay Üniversitesi'nin yeni hedefleri ve Tıp Fakültesi Hastanesi yatırımıyla sağlık alanında önemli kazanımlar elde edileceğini belirten Öztürk, Konya Uluslararası Fuar Merkezi'nin de büyüyen kapasitesiyle şehrin dış ticaretine ve tanıtımına katkı sağlamayı sürdürdüğünü kaydetti.
KTOTEK GÜÇLÜ BİR TEKNOLOJİ MERKEZİNE DÖNÜŞTÜ
Konya'nın en önemli yatırımlarından biri haline gelen KTOTEK'in bugün Mesleki Eğitim Merkezi, Model Fabrika, Dış Ticaret Merkezi, Akıllı Teknolojiler Merkezi, Siber Güvenlik Merkezi ve Enerji Verimliliği Merkezi gibi birçok önemli yapıyı bünyesinde barındıran güçlü bir teknoloji ve eğitim ekosistemine dönüştüğünü belirten Başkan Öztürk, şu değerlendirmeyi yaptı:
"Bizim derdimiz bugünü yönetmek değil, Konya'nın yarınlarına kalıcı eserler bırakmaktır."
Öztürk, Konya Ticaret Odası'nın aynı kararlılık ve vizyonla üyelerine hizmet etmeye devam edeceğini ifade etti.
KOSAM RAPORLARI VE KTO FAALİYETLERİ PAYLAŞILDI
Haziran Ayı Meclis Toplantısı kapsamında Kalkınma Odaklı Stratejik Araştırmalar Merkezi (KOSAM) tarafından hazırlanan "Dünya Ne Konuşuyor" sunumu gerçekleştirildi.
Toplantıda ayrıca Konya Ticaret Odası'nın haziran ayı faaliyetleri, KTO Karatay Üniversitesi, KTO Teknoloji ve Eğitim Kampüsü (KTOTEK) ile AKİTEK'in çalışmaları hakkında meclis üyelerine kapsamlı bilgiler verildi.








