Malatya'nın tarihi ilçesi Darende'de, Muharrem ayının manevi atmosferi içerisinde Kadın esnaflar tarafından Yusuf Paşa Bedesteni'nde anlamlı bir aşure programı düzenlendi. Bu özel günde vatandaşlarla bir araya gelen Darende Belediye Başkanı Alican Bozkurt, aşurenin sadece bir yiyecek değil, aynı zamanda paylaşma, dayanışma ve kardeşliğin en güzel sembollerinden biri olduğunu vurguladı.

TARİHİ DOKUDA GÖNÜL SOFRASI
Yusuf Paşa Bedesteni'nin tarihi atmosferinde gerçekleşen etkinlikte, kadın esnafların özenle hazırladığı aşureler, katılımcılara ikram edildi. Başkan Bozkurt, bu birlikteliğin kendisini çok mutlu ettiğini belirterek, "Birlikte pişen aş, birlikte büyüyen umut. Tarihi Yusuf Paşa Bedesteni’nde hanım esnaf kardeşlerimiz tarafından düzenlenen aşure programında bereketi, paylaşmayı ve gönül birlikteliğini hep birlikte yaşadık," ifadelerini kullandı.

DAYANIŞMA VE ÜRETİMİN SİMGESİ
Aşurenin, farklı lezzetlerin aynı kazanda uyumla buluşması gibi, toplumdaki farklılıkların da birlik ve beraberlik içinde bir araya gelmesini temsil ettiğini dile getiren Bozkurt, kadınların emeğiyle hayat bulan bu tarihi mekanın, sadece ticari bir merkez olmanın ötesinde, dayanışma, üretim ve ortak bir geleceğin de sembolü olduğunu belirtti. Başkan Bozkurt, emeği geçen tüm kadın esnafa teşekkür ederek, paylaşılan her lokmanın Darende'ye bereket, birlik ve huzur getirmesi dileğinde bulundu.










