Bayburt'ta, eğitim kurumlarının ve çevrelerinin güvenliğini sağlamaya yönelik kapsamlı tedbirler, Okul Güvenliği Toplantısı'nda masaya yatırıldı. Vali Yardımcısı Cem Gümrükçü başkanlığında yapılan bu önemli buluşma, geleceğimizin teminatı olan öğrencilerin huzur ve güven içinde eğitimlerini sürdürmeleri için atılacak adımları belirlemeyi amaçladı.
ÖĞRENCİ GÜVENLİĞİ İÇİN KAPSAMLI DEĞERLENDİRME
Toplantıda, öğrencilerin ders başlangıç ve bitiş saatlerindeki güvenlikleri en ince detayına kadar ele alındı. Okul servislerinin denetimi, okul çevresindeki trafik akışının düzenlenmesi, potansiyel çevresel risklerin belirlenmesi ve tüm bu süreçlerde kurumlar arası etkin bir koordinasyonun sağlanması konuları üzerinde yoğunlaşıldı. Eğitim ortamlarında olası huzursuzlukların önüne geçilmesi ve mevcut güvenlik uygulamalarının etkinliğinin değerlendirilmesi de gündemdeki yerini aldı. Sahadaki ihtiyaçlara yönelik görüş alışverişinin yapıldığı bu platformda, kolluk kuvvetleri, okul yöneticileri ve ilgili diğer kurumların temsilcileri, saha deneyimlerini ve gözlemlerini paylaştılar. Risk teşkil edebilecek alanların sürekli takibi, denetimlerin aksatılmadan sürdürülmesi ve öğrencilerin güvenliğiyle ilgili acil durumlarda ilgili birimler arasında hızlı ve etkili bir iletişim ağı kurulması gerekliliği vurgulandı. Toplantıya İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Kahraman'ın yanı sıra çeşitli kurum temsilcileri, okul müdürleri ve ilgili birim amirleri de iştirak etti.








